Ćwiczenia wyobraźni na stres

Ćwiczenia wyobraźni na stres

Redakcja

2016-12-16

brak komentarzy

Zdenerwowanie to dzisiejszego dnia słowo wytrych, dobre na każdą okazję. Dla biologa oznacza stan stymulacji całego ciała wynikający z przymusu reagowania na nietypowe przypadki. Psycholog powie, iż to obraz relacji pomiędzy człowiekiem a jego otoczeniem. Nieważne od definicji stres za każdym razem wiąże się dla nas z nieprzyjemnym przeżyciem albo problemami.

Medytacje oraz ćwiczenia wyobraźni na stres

Doskonała techniką na przełamanie nerwów są nieskomplikowane medytacje oraz aktywności wyobraźni, określane wizualizacjami. Czasem będzie wystarczające wyłącznie zamknąć oczy, by stres odpuścił. Chodzi o to, by mózgowi w miejsce przykrych obrazów podsunąć ładne, przyjemne. A zatem pokonamy stresujące sytuacje, rozpoczynając na przykład od przywołania w pamięci twarzy potomka albo męża lub wspomnienia wyjątkowego okresu. By sobie to uprościć, opłaca się posiadać na biurku w pracy – a więc tam, gdzie stres dopada nas zazwyczaj najczęściej– fotografię bliskiej ludzie czy pamiątkowe zdjęcie z letnich miesięcy.

Stresujące sytuacje prowokuje oraz nasila:

- alkoholizm 
- choroba wieńcowa oraz inne przypadłości mięśnia sercowego 
- nadciśnienie 
- astma oraz alergie 
- bóle pleców, stawów, głowy (napięciowe czy też migrenowe) 
- stany długotrwałego wyczerpania 
- cukrzyca 
- zaburzenia żywienia (tzw. zajadanie sytuacji stresogennych albo kompletny brak apetytu) 
- zespół wrażliwego jelita 
- choroba wrzodowa 
- niesystematyczne  oraz obolałe menstruacje 
- nadwaga 
- reumatoidalne stan zapalny stawów 
- depresje oraz zaburzenia natury seksualnej  

Odporność na stresujące sytuacje

Odporność na stresujące sytuacje, jak uważają psychiatrzy, jest zależna od naszego usposobienia. Od owego, czy jesteśmy pewni, iż życie ma porządek, iż zdarzenia da się wytłumaczyć, iż wszystkie działania są warte trudu oraz zaparcia, a sprostanie następnym wyzwaniom leży w naszych możliwościach. Ta postawa wobec życia powiększa odporność człowieka na schorzenia czy też rzutuje na jego długowieczność. Trzeba przekazać, iż bazą przetrwania okazuje się zachowanie balansu pomiędzy tym, co nam niesie codzienność,  a tym, jak reagujemy na wydarzenia. Gdy stresująca rzeczywistość trwa krótko, nic nam nie zagraża, ponieważ wewnątrz organizmu nie zostanie zaburzona równowaga pomiędzy funkcjonowaniem poszczególnych organów. Gorzej, gdy problemy się piętrzą oraz nie potrafimy się od nich uwolnić.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowy styl życiaChoroby