Potas i wapń na rzecz serca

Potas i wapń na rzecz serca

Redakcja

2016-09-03

brak komentarzy

Wapń i potas to najważniejsze pierwiastki dla zdrowego serca. Zobacz, dlaczego są tak potrzebne w diecie i jak uzupełniać ich braki.

Pierwiastki dobre dla mięśnia sercowego: potas

Za pomocą niemu uaktywnia się enzym, który daje sercu siły, pobudzając je do pracy. Potas wraz z magnezem a także wapniem powoduje, że nasz główny mięsień bije systematycznie. W okresie treningu wzmaga skurcze mięśnia sercowego, by lepiej dotlenić ciało. Na tym nie ucinają się atuty potasu – odgrywa on dość ważną rolę w działaniu układu nerwowego. Warunkuje także odpowiednią pracę mięśniowa, wpływając na sprawność ruchową. Potas pobudza także wytwarzanie insuliny i uczestniczy w spalaniu sacharydów a także polikondensatów. Pierwiastek ten bierze także udział w dotlenianiu mózgu, dzięki czemu uatrakcyjnia zdolności skupienia.

Objawy nadwyżki

Zbyt obfite ilości potasu wewnątrz organizmu okazują się niekoniecznie bezpieczne, wobec tego medykamentów posiadających w składzie tę substancję nie można przyjmować bez porozumienia ze specjalistą. Nadmiar może zmącić pracę nerek, oraz mięśnia sercowego.

Objawy braku

Jeżeli obserwujesz u siebie niesystematyczne bicie mięśnia sercowego lub dopadają cię skurcze mięśniowa, najprawdopodobniej masz deficyt potasu.

Gdzie go szukać?

Najwięcej tego pierwiastka dostarczysz ciału, sięgając po suszone morele, awokado, figi, jabłka, rodzynki, śliwki a także banany. Duże pokłady potasu są także w pomidorach, ziemniakach, szpinaku. Aby wyrównać braki, jadaj także świeże owoce cytrusowe.

Pierwiastki dobre dla mięśnia sercowego: wapń

Pierwiastek ten okazuje się konieczny do skurczu mięśnia sercowego a także jednocześnie odgrywa ważną rolę w prawidłowym pompowaniu krwi do tkanek ciała. Jego niedomiar może skutkować choćby zatrzymaniem pracy mięśnia sercowego. Wraz z potasem wapń stabilizuje ciśnienie krwi. Wiadomo to nie jedyna rola, jaką tę substancję odgrywa wewnątrz organizmu. Wapń bierze udział w modelowaniu szkieletu. Jest budulcem kości a także chroni przed osteoporozie. Właściwa ilość wapnia posiada znaczący znaczenie na stan zębów. Pierwiastek ten dostarcza racjonalne właściwości układu nerwowego. Odgrywa także ważną rolę w łagodzeniu efektów alergii.

Objawy nadwyżki

Nie poleca się jedzenia dużo więcej aniżeli paru gramów wapnia na dzień. Większe ilości pozwalają powodować mdłości, zaparcia, redukcję apetytu. Nadmiar wapnia może także przyczynić się do pojawienia się kamieni nerkowych.

Objawy braku

Zaniepokoić musi cię łamliwość kości, zazwyczaj psujące się zęby. Objawem braku wapnia może posiadać drętwienie rąk lub nóg, oraz wahania nastrojów, asomia a także częste krwotoki z nosa.

Gdzie go szukać?

Doskonałym bogactwem wapnia okazuje się mleko a także jego przetwory, np. ser żółtawy, twaróg, jogurt. Sporo tego pierwiastka dostarczają także sardynki jedzone razem z ośćmi.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaKobietaZdrowy styl życia