Jak zwiększyć odporność i polepszyć zdrowie?

Jak zwiększyć odporność i polepszyć zdrowie?

Redakcja

2016-10-23

brak komentarzy

Najnowsze badania naukowe wykazały niekorzystną tendencję - przyjmujemy zbyt dużo leków i suplementów, zaś kompletnie nie korzystamy z dobrodziejstwa kryjącego się w produktach spożywczych. Dlatego zanim sięgniesz ponownie po tabletki, sprawdź nasze patenty i wprowadź zdrowe produkty do swojego codziennego menu. Jak zwiększyć odporność i cieszyć się zdrowiem? Już podpowiadamy!

Pieczarki na słońce!

Wystarczy na jedną godzinę wystawić pieczarki na słońce, aby zwiększyć w ich zawartość witaminy D. Skąd taka praktyka? Witamina D to jedna z najbardziej drogocennych substancji - zwiększa odporność, chroni przed nowotworem, a przy tym wzmacnia serce. Warto o nią zadbać tym bardziej patrząc na statystyki - aż 80% Polaków ma jej niedobór.

Ciemne kolory owoców Intensywna barwa owocu = więcej korzyści dla zdrowia

Owoce w ciemnych odcieniach to kilka oznak dla nas jako konsumentów. Po pierwsze, to oznacza, że owoc zawiera dużo antyoksydantów, które zabezpieczają go przed słońcem. Jest to równoznaczne z ochroną naszego organizmu nie tylko przed atakiem bakterii, ale także przed nowotworem.

Dobre bakterie

Wbrew pozorom nie wszystkie bakterie są złe. Dietetycy z portalu Lepszy Trener rekomendują spożycie produktów z bakteriami kwasu mlekowego. Mowa zwłaszcza o jogurtach, kefirach, zsiadłym mleku czy kiszonej kapuście bądź ogórkach. Dzięki temu wzmocnimy florę bakteryjną w jelicie grubym.

Brokuły

Czy wiesz, że wystarczy zjadać 8 różyczek brokuła tygodniowo, aby zapewnić swojemu organizmowi właściwą porcję antyoksydantów. Dzięki nim Twój układ odpornościowy będzie działał w pełni sił. Pestki dyni Naukowcy University of Pennsylvania potwierdzili, że zjadanie dziennie dwóch stołowych łyżek pestek dyni to sposób na podkręcenie sprawności aż 300 reakcji metabolicznych. Te niepozorne pestki to prawdziwe bogactwo cynku, które możemy dostarczyć dokładając do sałatki bądź porannego musli.

Idź na ryby

Dlaczego warto jeść ryby? Powód jest prosty - drogocenny kwas omega-3. Substancja jest zawarta przede wszystkim w tłustych rybach morskich, takich jak łosoś, makrela, tuńczyk czy dorsz. Jej właściwości wspomagają nie tylko system odpornościowy. Istnieją dowody, że świetnie wpływają na mózg, poprawiając zdolności poznawcze.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowy styl życiaChoroby