Dlaczego warto przyjmować kwasy omega-3?

Dlaczego warto przyjmować kwasy omega-3?

Redakcja

2016-08-23

brak komentarzy

Omega-3 to wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Znajdują się one w poszczególnych tłuszczach pochodzenia roślinnego a także w morskich tuczących rybach. W roślinach mnóstwo kwasów omega-3 jest w oleju lnianym a także soi. Jak oddziałują na ciało? Dlaczego musimy je spożywać?

Zwiększenie syntezy białka

Kluczowym faktorem w rozwoju tkanki mięśniowej okazuje się synteza białka. Kwasy omega-3 posiadają potężny znaczenie na powiększenie tego procesu. Najskuteczniejsze działanie jest obecny w trakcie zastosowania ich razem z aminokwasami lub białkiem. Przeprowadzone eksperymenty dowiodły, że syntezę białka można podkręcić o 30%, gdy kwasy tłuszczowe omega-3 okazują się używane w połączeniu z odpowiednią ilością białka lub aminokwasów (porównując z brakiem w diecie białka lub aminokwasów). Oprócz zwiększania syntezy, kwasy omega-3 powiększają wierzchnią warstwę przekroju poprzecznego poszczególnych mięśni.

Wpływ na system immunologiczny

Gdy zachorujemy, pogarsza się nasz system immunologiczny, a następnie bywa dość trudno wrócić do ćwiczeń. Kwasy omega-3 pełnią ważną rolę we wzmacnianiu układu immunologicznego a także powiększają naszą produktywność. Wykazują one silne wsparcie na rzecz białych krwinek, które stanowią kluczowe komórki układu odpornościowego.

Oddziaływanie na stany zapalne

Kwasy omega-3 posiadają znaczący wpływ na stany zapalne wewnątrz organizmu. Przeprowadzone eksperymenty wskazują, że kwasy owe prowadzą do obniżenia ekspresji genów, biorących udział w procesach zapalnych. Stąd, jeżeli ćwiczysz mocno a także dynamicznie, to stosowanie kwasów omega-3 sprawi, że zaczniesz zdecydowanie mniej odczuwać rezultaty aktywności. Okazuje się, że kwasy owe redukują ostrą reakcję zapalną na żywotny wysiłek.

Zwiększenie wrażliwości na insulinę

Nadwaga a także znaczna ilość warstwy tłuszczu narusza umiejętność organizmu do kontrolowania poziomu węglowodanów w krwioobiegu a także podatność na insulinę w mięśniach oraz tkance tłuszczu. Naczelnym faktorem utraty warstwy tłuszczu okazuje się podatność na insulinę. Jeśli masz obniżoną podatność, to będzie trudno utracić na wadze. Nadprogramowe stosowanie kwasów omega-3 znacząco rzutuje na podniesienie wrażliwości.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaKobietaZdrowy styl życia