Dieta przeciwzmarszczkowa. Jak jeść, by być piękna po menopauzie?

Dieta przeciwzmarszczkowa. Jak jeść, by być piękna po menopauzie?

Redakcja

2016-10-11

1 komentarz

Wygląd i stan cery zależy zależy przede wszystkim od jadłospisu. Odpowiednio zbilansowana dieta przeciwzmarszczkowa nie tylko pomoże po menopauzie utrzymać w ryzach Twoją wagę, ale również dostarczy do organizmu niezbędnych witamin (pełniących również funkcję przeciwutleniaczy) oraz soli mineralnych, od których w dużym stopniu zależy odpowiedni wygląd oraz kondycja skóry.

Najważniejsze dla skóry składniki odżywcze

Jadłospis pełni ważną rolę w profilaktyce przeciwzmarszczkowej. Do dziennego menu należy dołączyć głównie składniki zawierające:

  • witaminę C (najwięcej witaminy C zawierają przykładowo: porzeczki, cytryna, papryka, szpinak, kalafior),
  • witamina A (bogate w nią są: żółtko jaja, wątróbka, nabiał, marchewka, dynia),
  • witamina E (zawierają ją oleje z pierwszego tłoczenia, ziarna zbóż, migdały oraz orzechy),
  • witamina B (największe jej ilości występują w wątróbce, jajach i nabiale),
  • składniki mineralne: selen (orzechy, ryby, pieczywo pełnoziarniste), cynk (wątróbka), mangan (zielone jarzyny, pełnoziarnisty chleb), miedź (wątróbka, kakao),
  • flawonoidy (zielona herbata, cytrusy, jabłka),
  • beta-karoten (marchew),
  • likopen (pomidory),
  • koenzym Q10 (podroby, ryby).
  • Suplementuj kolagen

Jesz zdrowe produkty, naturalnie bogate w składniki odżywcze, których potrzebuje Twoja skóra? Wspaniale, ale to nie wszystko. Oprócz komponowania posiłków w oparciu o zasady diety przeciwzmarszczkowej, po menopauzie powinnaś przyjmować suplementy z kolagenem. To najlepszy sposób na zwalczanie niedoskonałości od wewnątrz.

Utrzymuj wagę

Pamiętaj o utrzymywaniu właściwej wagi. Jeśli należysz do grona nieco bardziej puszystych kobiet, wystrzeganie się nadmiernego i gwałtownego odchudzania, szczególnie w dojrzałym wieku, kiedy skóra przestaje być odpowiednio elastyczna. Staraj się sukcesywnie normalizować wagę i zachowywać tę samą sylwetkę przed 40 rokiem życia. Potem zmiany wagi będą już niezwykle trudne.

Nie przesadzaj z odchudzaniem

Dbając o szczupłą sylwetkę, zachowuj umiar. Tkanka lipidowa podskórna pełni ważną rolę dla odpowiedniego napięcia cery, niezbędnego do ustabilizowania owalu twarzy. Jej niedostateczna ilość (u bardzo szczupłych osób) poskutkuje obwisaniem skóry, pogłębieniem bruzd i zapadaniem się policzków oraz skroni. Odpowiednio zbilansowana dieta przeciwzmarszczkowa powinna Ci pomóc zachować po menopauzie piękną i jędrną cenę na kolejne lata.


Dodaj komentarz

Komentarze

aniabojara

2016-10-14 10:27:50


dieta dietą, ale geny robią swoje. niektórym nawet i dieta nie pomoże. dlatego dobrze jest zainwestować w dobre kremy przeciwzmarszczkowe. tylko nie przepłacać!

Uroda