Ćwicz na zdrowie

Ćwicz na zdrowie

Redakcja

2016-07-27

brak komentarzy

Czy wiesz, że wystarczy 13 minut wysiłku fizycznego dziennie, by przedłużyć życie nawet o 3 lata? Nawet tak niewielka dawka ruchu zmniejsza ryzyko zachorowania na raka aż o 10%. Ile czasu poświęcać na ćwiczenia i co możemy dzięki nim osiągnąć? Sprawdź!

Oczywiście 13 minut dziennie to za mało, aby zauważyć wyraźną poprawę samopoczucia. Rada Sprawności Fizycznej i Sportu zaleca około 30 minut aktywności fizycznej dziennie u osób dorosłych, zaś u dzieci i młodzieży nawet do 60 minut. Chcesz usystematyzować swój wysiłek i zacząć trenować na poważnie? Znajdź dla siebie odpowiednie zajęcia lub właściwego instruktora, np. na stronie LepszyTrener.pl

Wyćwiczone serce
Regularne, umiarkowane ćwiczenia to najlepszy trening dla serca. Pod ich wpływem zwiększa się objętość mięśnia sercowego. Oznacza to zwolnienie rytmu serca w stanie spoczynku – jedno uderzenie wystarcza, by przepompować większą ilość krwi.

Silny organizm
Pod wpływem wysiłku mięśnie rozrastają się, wzmacniają. Poprawia się także gęstość kości, dzięki czemu zmniejszamy ryzyko zachorowania na osteoporozę. Regularne ćwiczenia zmniejszają dolegliwości bólowe związane z kręgosłupem. Wzmacnia się także układ immunologiczny, który chroni nas m.in. przed częstymi infekcjami.

Lepszy nastrój
Pod wpływem wysiłku nasz organizm wytwarza endorfiny, tzw. hormony szczęścia. To właśnie dzięki nim po wysiłku odczuwasz przyjemność i zmniejsza się Twoja wrażliwość na ból. Uprawianie sportu to najlepsza profilaktyka antydepresyjna. Zafunduj sobie stałą dawkę endorfin i zacznij ćwiczyć regularnie pod okiem doświadczonego trenera. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij TUTAJ.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

SportZdrowy styl życia