Jaki sprzęt do rolowania wybrać?

Jaki sprzęt do rolowania wybrać?

Redakcja

2016-09-30

brak komentarzy

Jazda na rolkach, piłki czy także inne przyrządy do automasażu oraz ucisku partii spustowych powstają w wielu stopniach twardości, rodzajach powierzchni, kształtach i rozmiarach. Jak więc wybrać doskonałą rolkę dla siebie wśród tylu różnorodnych potrzeb?

Piankowe rolki

Najpopularniejszym ostatnio sprzętem do automasażu są piankowe rolki. Robią one spektakularną karierę także szczycą się uznaniem licznych terapeutów, wykwalifikowanych zawodników i początkujących. Prosty oraz niewiele jeszcze doceniany w Polsce wałek jest jedynym oraz efektywnym przyrządem do regularnego rozluźniania napięcia mięśniowego. Wybór twardości rolki oraz typu jej powierzchni jest zależna od szczególnie licznych determinant, owych jak: waga, wiek, typ wykonywanej dyscypliny lub makro także mikro cykl sportowy.

Czym więc odróżnia się rolka miękka od twardej i którą wybrać dla siebie?

Najistotniejszym kryterium przy selekcji twardości rolki, okazuje się zakres zdenerwowania mięśniowego. Zaleca się indywidualnie ocenić, jak szczególnie mięśnie są spięte, a ich giętkość ograniczona – nie mylić z rozciągnięciem. Naprężony mięsień to głównie taki, który jest bardzo bolący lub/a także przykurczony. Rolka miękka jest niższej gęstości, jej powierzchnia okazuje się nieco elastyczna pod naciskiem palców. Dla ludzi z dość ogromnym napięciem owych partii, jak: pasmo biodrowo-piszczelowe czy mięśnie brzuchate łydek, rolka MED może okazać się odpowiednim wyborem. Rolując organizm powinno się stopniowym, jednakowym ruchem przesunąć się po całej długości pasma oraz powtórzyć taki ruch 8-10 razy. By trenować taką pracę, nie możemy czuć nazbyt ogromnego bólu, który w rezultacie ograniczy płynny ruch. Automasaż musi boleć, ale nikt nie każe nam się torturować. Ta rolka okażdodaje się także świetnym wyborem dla ludzi starszych a także Kobiet o drobnej budowie ciała.

Piłki uciskowe

Warte uwagi są także piłki do ucisku punktów spustowych, dzięki którym precyzyjnie trafimy w miejsce napięcia oraz bólu. Zmniejszone piłki są zdecydowanie bardziej precyzyjne a także bez wątpienia głębiej wchodzą w ciało. Są właściwe do stóp, pośladków, barków oraz ramion. Duże piłki z uwagi na rozmiar są zdecydowanie mniej silne w odczuciu, jednak mimo to wspaniale trafiają dodatkowo w pośladki oraz barki, a głównie skutecznie dociskają miejsce bólu w mięśniach dwugłowych a także czworogłowych uda.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Sport