Jak powstają zakwasy mięśni?

Jak powstają zakwasy mięśni?

Redakcja

2017-08-31

brak komentarzy

ból mięśni nie jest rezultatem zakwaszenia mięśni, a więc nagromadzenia się w mięśniach kwasu mlekowego, a winowajca jest całkowicie gdzie indziej. Da się rozpoznać 2 typy bólu. Pierwszy, taki subtelniejszy jest odczuwalny podczas treningu oraz wynika z forsownych, wyczerpujących treningów. Zazwyczaj wywoływany jest niedotlenieniem oraz niedokrwieniem pracujących mięśni, ale także rzutuje na to pogłębiające się przemęczenie w miarę treningu, zakłócenia równowagi kwasowo zasadowej oraz dokładnie tu występuje w mięśniach kwas mlekowy.  Taki ból tak naprawde musi odchodzić po zaprzestaniu treningu. Taki mój własny sposób przeciwdziałania, ale zapewne nie jedna osoba ma zbliżone, to oziębianie mięśni chłodną wodą, lodem, w przerwach w czasie między zajęciami (Są analizy przeprowadzane nad większą wydajnością mięśni przy często spotykanym ich chłodzeniu).

Gorszy jest potreningowy ból mięśni, a więc znane zakwasy. DOMS zazwyczaj występuje po 1 -2 dniach oraz sieje nie niewielkie spustoszenie w sprawności ciała. Przy nadto ostrym treningu jest kłopot, aby wstać z łóżka, chodzić, czy machać rękoma. Mięśnie są pozrywane, bolące oraz zastygnięte nie pozwalając na nieskrępowane działanie. Na nieszczęście jest w stanie tak przetrzymywać do tygodnia czasu i należy jakoś się z tym bólem walczyć. Nie jest wywoływany zwiększoną zawartością kwasu mlekowego, gdyż taki wg analiz zmniejsza się do poprzednich wartości w okresie 60 minut od skończenia treningów.  Co jest czynnikiem sprawczym tworzenia się bólu potreningowego?

Jak tworzą się zakwasy

Mikrourazy tworzą się wskutek skurczy ekscentrycznych. To jest taki okres pracy mięśni, w którym one się w szczególności rozciągają. INaczej niż tego chwili w którym się kurczą – tak dla jasności. Kiedy dochodzi najczęściej do skurczy ekscentrycznych? Praktycznieprze dowolnej działania szybkie jaką przeprowadzamy. To może okazać się  skakanie, chodzenie, zbieganie, squat, czy schylanie się po coś. W czasie takiego gwałtownego skurczu, prowadzi do różnorodnych urazów mięśniowych włókien. To w skrócie wyjaśniając defekt ciała, po którym odczuwalny jest ból tak długo, aż rana się nie zrośnie. A więc do 7 dni, a najgorszy jest drugi oraz trzeci dzień treningu.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Sport