Aqua aerobik, nordic walking i inne sporty dla seniora

Aqua aerobik, nordic walking i inne sporty dla seniora

Redakcja

2016-09-03

brak komentarzy

Sport niesie za sobą dużo walorów, do najistotniejszych z nich należy naturalnie poprawa zdrowia i sprawności. Są mimo wszystko także inne plusy regularnego wykonywania treningów, przynależą do nich m.in. kontakty towarzyskie, satysfakcja z zdobycia zamierzonych celów i lepsze zdrowie. Podpowiadamy, które sporty powinni uprawiać seniorzy.

Aqua Aerobik

Aktywność oraz spędzanie wolnego czasu przez ludzi w dojrzałym wieku w wodzie okazuje się świetnym rozwiązaniem. Ćwiczenia tego typu okazują się nad wyraz bezpieczne, bo nie przeciążają zbytnio naszego ciała pomimo tego że angażują wszelkie partie mięśniowa. Dodatkowo okazują się one dość przyjemne, poprowadzone przez wykwalifikowanego instruktora staną się stanowić idealna odskocznię od codziennego życia i świetnie wspomogą wyczerpane tkanka mięśniowa oraz stawy ludzi starszej.

Nordic Walking

Chodzenie z kijkami zwłaszcza w miłym towarzystwie, na łonie natury, wśród pięknych krajobrazów okazuje się jedną z najpopularniejszych form ruchu. Nordic Waliking bywa właściwy także dla pań oraz panów w wieku okołoemerytalnym, zwłaszcza dlatego, że nie nadwyręża naszych stawów analogicznie jak najzwyklejszy marsz i angażuje choćby 90% mięśni. Dla seniorów, którzy nie przepadają za intensywnym wysiłkiem zalecane są także częste długie przechadzki, które okazują się najprostszą oraz najtańszą formą aktywności.

Gimnastyka

Ćwiczenia gimnastyczne umieją w świetny sposób wpłynąć na motorykę naszego ciała. Dodatkowo oddziałują one dość korzystnie na odmianę jędrności mięśni a także stawów. Dzięki regularnym treningom osoby starsze są w stanie uniknąć nieprzyjemnych skurczów mięśni i dotkliwych, groźnych bólów pleców.Siedzący tryb życia nie zalicza się do najlepszych form spędzania wolnego czasu na żadnym z etapów naszego funkcjonowania. W związku z tym wzmożona aktywność zalecana okazuje się nie jedynie ludziom w podeszłym wieku, a każdemu bez wyjątku. Każde formy aktywnego spędzania czasu wolnego przez seniora korzystnie wpływają nie jedynie na jego zdrowie, ale także na jego dobre samopoczucie i podtrzymanie kontaktów towarzyskich przez długie lata.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieKobietaMężczyznaZdrowy styl życia