Zamiast smażyć, gotuj na parze, czyli zasady zdrowej kuchni

Zamiast smażyć, gotuj na parze, czyli zasady zdrowej kuchni

Redakcja

2016-11-09

brak komentarzy

Chyba wszystkie doskonale wiemy, że zdrowe jedzenie, które jednocześnie będzie nas prowadziło w stronę zgrabnej sylwetki, wcale nie musi być nijakie, monotonne, bez wyrazu. Różnorodność produktów spożywczych dostępnych na rynku, a ponadto możliwości sprzętu AGD sprawiają, że możemy odżywiać się zdrowo, a do tego jeszcze smacznie. I nie jest to wcale jakoś szczególnie trudne, przeznaczone dla tych, którzy godzinami lubią pitrasić, ale dla wszystkich, którzy chcą spróbować czego nowego, którzy lubią tworzyć i bawić się przepisami – a jest czym, bowiem cały czas się otwieramy na różne kuchnia świata, nie tylko europejskie.

Lekkie desery

Generalnie nasze otwieranie się na nowe kultury, wzrost jakości życia widać właśnie po nowych przepisać oraz po modyfikacjach, jakie zachodzą właśnie w naszych kuchniach. I to jest chyba dość widoczne. Dla przykładu warto by wymienić choćby przejście z ciężkich i okropnie kalorycznych kremów na lekki i smakowity serek mascarpone, który już od jakiegoś dobrego czasu w polskim cukiernictwie robi niezwykłą furorę. Oczywiście zmiany nie zachodzą tylko w cukiernictwie. Nasze przyzwyczajenia zmieniają się również w przypadku przygotowywania codziennych posiłków, na przykład obiadów.

Zamiast smażyć, piecz i grilluj

Coraz częściej, wybierając nad łakomstwo zasady zdrowej kuchni, wybieramy posiłki pieczone lub gotowane bądź grillowane. Rezygnujemy ze smażenia, gdyż doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że jest to jedzenie dla wielu z nas raczej niezdrowe; a jeśli już takie wybieramy, to raczej przygotowujemy je na teflonowych patelniach, które wymagają jedynie ograniczonej ilości oleju.

Gotuj na parze

Bez wątpienia w dobre zasady zdrowej kuchni wpisuje się gotowanie na parze. Ta metoda w najmniejszy sposób wpływa na zmianę wartości odżywczych przyrządzanych dań, ponieważ podczas powolnej obróbki termicznej dochodzi do najmniejszych strat witamin i składników mineralnych. Dodatkowo gotowanie na parze jedynie w niewielkim stopniu zmienia smak, konsystencję oraz wygląd potraw. Nie wymaga wcale tłuszczu, który podgrzewany do zbyt wysokiej temperatury staje się bardzo szkodliwy dla naszego zdrowia. Pamiętajmy, by przyrządzane na parze posiłki solić na samym końcu.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieZdrowy styl życia