Jaką dietę stosować w czasie menopauzy?

Jaką dietę stosować w czasie menopauzy?

Redakcja

2016-08-28

brak komentarzy

Menopauza to okres, w którym przybieramy na wadze. Niestety, mechanizmy fizjologiczne pozostają spowolnione a także jeżeli wyłącznie nie zwrócisz na to godny uwagi, grozi ci, że będziesz przybierać na wadze choćby 500 g rocznie. W związku z tym lepiej wcześniej nabrać dobrych nawyków i dowiedzieć się jaka dieta jest niezbędna w czasie menopauzy.

Zmiany zaburzenia gospodarki hormonalnej wpływają na wzmożone zatrzymywanie się wody, powiązane z siedzącym trybem życia i większe zapotrzebowanie na cukier. Spadek poziomu estrogenów objawia się utratą mięśni. W rezultacie ciało redukuje zdecydowanie mniej kcal, co skutkuje wzmożonym tworzeniem się warstwy tłuszczu, zwłaszcza w obrębie talii.

Jadłospis w menopauzie

Z diety w czasie menopauzy musimy wykreślić słodkości, alkohol a także tłuszcze zwierzęce, zredukować jedzenie soli, żeby woda nie zatrzymywała się wewnątrz organizmu. Można ją podmienić aromatycznymi ziołami : bazylią, natką pietruszki, szczypiorkiem a także innymi przyprawami. Większą część jadłospisu muszą stanowić jarzyny a także świeże owoce. Soki owocowe muszą być zdrowe, świeżo wyciskane, ponieważ posiadają sporo włókna pokarmowego, wpływającego pozytywnie na metabolizm, oraz przeciwdziałającego niektórym nowotworom. Jedz zboża nie na poranny posiłek, ale na obiad. Spożywanie glutenu po zmroku zapobiega wiotczeniu tkanki mięśniowej ! Powinnaś także podkręcić wysiłek – pół godziny treningów a także godzina marszu – to porcja dzienna.

Więcej witamin

Wapń (składniki mleczne) a także wit. D (tłuste ryby przynajmniej 3 razy tygodniowo), ale także białka, żeby zapobiegać utracie mięśni. Głównym ich bogactwem okazują się ryby, mięso, jaja a także składniki mleczne, a głównie soja – jeżeli nie stosujesz hormonalnej kuracji zastępczej. Soja posiada jeszcze tę zaletę, że posiada tyle samo białka, co mięso, a okazuje się od niego zdecydowanie mniej tucząca. W diecie kobiet w trakcie przekwitania a także po niej ważne okazują się także nienasycone kwasy tłuszczowe, sole mineralne (wapno, fosfor a także żelazo), składniki mineralne (cynk, potas, miedź a także magnez) oraz izoflawonoidy – elementy roślinne o oddziaływaniu podobnym do estrogenów.

Zobacz też, dlaczego sól szkodzi.

Zrównoważona zbilansowana dieta musi być także bogata w wiele witamin. Źródłem wit. A okazują się masło, śmietana, tuńczyk, składniki mleczne, jarzyny a także świeże owoce o skórze w kolorze pomarańczowym. Najbogatszym bogactwem wit. C okazują się świeże owoce egzotyczne a także wszelkie w kolorze czerwonym. Z jarzyn – owe z rodziny kapustnych – głównie brukselka. Witamina F zawarta jest w oliwie a także olejach pochodzenia roślinnego – słonecznikowym, kukurydzianym, z pestek winogron, orzeszkach, krewetkach, avocado a także szparagach.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

UrodaOdchudzanieDieta