Jak schudnąć bez liczenia kalorii?

Jak schudnąć bez liczenia kalorii?

Redakcja

2016-11-06

brak komentarzy

Jeszcze do tej pory pamiętasz piramidę żywieniową, której rozgryzienie zajęło Ci dużo czasu? Na szczęście odchodzi do lamusa. Na salony wchodzi zasada podzielonego talerza. Metoda jest bajecznie prosta i pozwala w łatwy sposób ustalić porcje żywieniowe. Oto nasz sposób, jak schudnąć bez liczenia kalorii.

Talerz o średnicy 25 cm

Talerz o tej wielkości służy niczym najlepsza miarka kaloryczna. Za każdym razem, gdy układasz główne danie na talerzu upewnij się, że połowę zajmują warzywa. Mogą być one surowe bądź gotowane na parze. Pamiętaj przy tym, że jeżeli chcesz pozbyć się centymetrów tu i ówdzie nie dodawaj majonezu do surówki, a samych warzyw nie podsmażaj w zasmażce. Jeżeli nie wyobrażasz braku jakichkolwiek dodatków w miejsce majonezu użyj pełnowartościowego oleju kokosowego z odrobiną soli i soku z cytryny.

Pozostałą część talerza podziel na dwa - ćwierć talerza to dodatek w postaci składników zbożowych, a ostatnia ćwierć to białko, które może przybrać formę mięsa, ryb, owoców morza, roślin strączkowych (soja, soczewica, ciecierzyca). Co możemy w ten sposób osiągnąć? Przede wszystkim pewność, że dostarczamy do organizmu niezbędne mu składniki odżywcze w odpowiednich proporcjach. Podstawą tego założenia jest konsekwencja, która to zagwarantuje powrót do szczupłej sylwetki oraz utrzymanie nowej wagi. 

A co ze śniadaniami i kolacjami?

To oczywiste, że na śniadania i kolacje możesz nie mieć ochotę na kolejne surówki i mięso. Wtedy też zapewnie dysponujesz znaczniej krótszym czasem na przygotowanie posiłku. Pamiętaj jednak, że zasada podziału talerza nadal obowiązuje. Dlatego niech połowę stanowią warzywa bądź owoce. Możesz sięgnąć po banana, kiwi, jabłko i garść płatków owsianych gotowanych na wodzie. 

Natomiast na kolację weź swój talerz i nałóż na niego swoją ulubioną sałatkę, np. z oliwek, pomidorów i sałaty. Drugą część talerza przykryj kromką chleba (najlepiej pełnoziarnistego) oraz kawałkiem grillowanego kurczaka lub białego sera. 

Prawda, że proste? Zapamiętanie tych kilku założeń jest bajecznie łatwe i zdecydowanie usprawni nam odchudzanie.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieDietaZdrowy styl życia