Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne

Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne

Redakcja

2016-09-30

brak komentarzy

Każdego dnia zapotrzebowanie kaloryczne jest zależna od licznych elementów. Ile kalorii każdego dnia zaleca się spożywać? Wbrew przekonaniom, nie to jasne pytanie. Każdego dnia zapotrzebowanie na kalorie jest uwarunkowane między: trybem życia, aktywnością ruchową, wagą, wiekiem i płcią. Inna jest liczba kalorii rekomendowana dla młodej kobiety karmiącej dziecko, a inna dla dojrzałego mężczyzny pracującego fizycznie. Jeżeli nie masz pojęcia, jakie jest twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, możesz to w łatwy sposób obliczyć.

Polecana liczba kalorii

Na wstępie trzeba poznać się z ogólnymi poleceniami dotyczącymi tego, ile kalorii potrzeba zależnie od wieku oraz płci:

- kobiety 19-50 lat: 2200 kcal,
- kobiety powyżej 51. roku życia: 1900 kcal,
- mężczyźni 19-50 lat: 2900 kcal,
- mężczyźni powyżej 51. roku życia: 2300 kcal.

Wymienione wyżej dane dotyczą kobiet oraz panów trenujących od czasu do czasu i niemających otyłości. Potem zważ się rankiem, bezpośrednio przed śniadaniem oraz ubraniem się. By rezultat był jak najbardziej szczegółowy, waż się 3 dni pod rząd. Wyciągnij średnią z rezultatów, jeżeli waga się waha. Następnym krokiem do ustalenia własnego dziennego zapotrzebowania na kalorie jest pomnożenie swojej wagi przez 26. Rezultatem jest liczba kalorii niezbędnych do poprawnego działania przy twojej wadze. Przykładowo przy 80 kg wagi – potrzeba 2100 kcal. By uzyskać informacje, ile tłuszczu musi znaleźć w jadłospisie, trzeba podzielić ilość zalecanych kalorii przez 30.

Ile kalorii już jesz?

Opłaca się ustalić, ile kalorii jest w codziennym menu. Jak to wykonać? Osiądź z długopisem, kartką papieru oraz kalkulatorem i policz, ile kalorii codziennie jest w twoim posiłku. Ta liczba może okazać się przykrą niespodzianką, szczególnie jeżeli folgujesz sobie w kwestii słodkości. Niepozorna kostka czekolady posiada aż 50 kcal, a, jak wiadomo, na 1 kostce zazwyczaj się nie kończy. Obliczając poziom konsumowanych kalorii, miej na uwadze swój tryb życia. Jeżeli każdego dnia uczęszczasz do klubu fitness, potrzeba ci odrobinę więcej siły, obserwuj zatem, ile kalorii spalasz w czasie treningów i dorzuć do rekomendowanej ilości. Jeżeli jesz więcej kalorii niż wynika z twoich obliczeń i ich nie spalasz – przebadaj, co możesz wyrzucić z kuracji odchudzającej. Tych najbardziej rekomendujemy zrezygnowanie z przysmaków takich jak batony oraz chipsy. Są prawdziwymi bombami kalorycznymi. Taką przegryzkę da się wymienić na orzechy oraz świeże owoce. Pomyśl także o codziennym spalaniu tkanki tłuszczowej: na sali treningowej czy basenie. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieDietaZdrowy styl życia