Czy można schudnąć w czasie menopauzy?

Czy można schudnąć w czasie menopauzy?

Redakcja

2016-08-23

brak komentarzy

Menopauza to moment w życiu kobiety, gdy dostrzegalnie zmniejsza się szybkość przemiany metabolicznej a także pojawia się ryzyko rozwoju otyłości. Przyczyną okazują się wahania hormonów, które powiększają skłonność do odkładania warstwy tłuszczu. Walka z kilogramami w czasie przekwitania bywa trudna. Aby zmniejszyć wagę, ważne okazuje się przestrzeganie jadłospisu ubogiego w tłuszcze a także cukry oraz zwiększenie aktywności fizycznej. Jednak na pytanie czy można schudnąć w czasie menopauzy, odpoweidź brzmi tak!

Zbilansowana dieta na odchudzanie przy menopauzie

Skuteczna zbilansowana dieta wyszczuplająca dla kobiety w czasie przekwitania opiera się na paru zasadach, których poszanowanie okazuje się gwarancją powrotu do odpowiedniej wagi. Pierwsza a także najważniejsza zasada to określenie poziomu siły dostarczanej przez cały dzień. Ilość kcal musi okazać się dostosowana do rytmu procesów trawiennych. Najczęściej wprowadzenie deficytu mniej więcej 600–700 kcal na dobę pomaga zmniejszyć wagę od 0,5–1,0 kg w tygodniu. Przykładowo, obniżenie zwyczajowych racji jedzenia o 1/3 będzie wystarczające na rzecz wprowadzenia deficytu energii. Istotne okazuje się rozplanowanie odżywiania przez cały dzień na 4–5 posiłków a także przestrzeganie 3–4 godzinnych odstępów czasowych między nimi. Z kolei wystrzeganie się przegryzania między posiłkamu zapobiegnie nadmiernemu gromadzeniu warstwy tłuszczu, którego bez wątpienia trudno nie mieć wieku menopauzalnym.

Co na odchudzanie?

Stałym elementem diety w czasie przekwitania muszą okazują się składniki zawierające fitoestrogeny – sole obecne w roślinach, łagodzące objawy przekwitania, odnaleźć je można w soi, roślinach strączkowych, produktach zbożowych. Rekomendowane okazują się także nasiona słonecznika, siemię lniane, jabłka, gruszki, cebula, czosnek, nasiona lnu, nasiona sezamu. Jadłospis musi obfitować w składniki bogate w potas (pomidory a także przetwory pomidorowe, banany, morele, awokado) i wapń nad wyraz istotny w zapobieganiu osteoporozy ( przetwory mleczne, zielone jarzyny, sardynki) a także wit. D, (jaja, składniki mleczne, migdały, ryby).

Odchudzanie w czasie menopauzy jest z pewnością o wiele trudniejsze niż chęć zrzucenia zbędnym kilogramów kilka czy kilkanaście lat temu. Jednak jest to możliwe. Wystarczy odrobina cierpliowści i wiedzy na temat prawidłoweo odżywiania aby tego dokonać. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieDietaKobieta